Linda Nijland

Marjolein ten Hove- van Schooten

 

Linda Nijland | Gezinsondersteuner

 

Mijn missie:

Ik ben iemand die met een open houding mensen wil leren kennen.  Ik vind het belangrijk dat een ander zich gehoord voelt en wil graag meedenken in het zoeken naar oplossingen voor problemen. Ik ben open en eerlijk in wat ik zie gebeuren bij de ander, en zal dit benoemen.
Ik vind het belangrijk te kijken naar de mogelijkheden en krachten van de ander, zodat deze ingezet kunnen worden om samen verder te kunnen. Door samen met het gezin aan het werk te gaan, kunnen er oplossingen komen die passen bij het gezin.

 

Mijn werk binnen DOPPA zorg:

Als ambulant gezinsondersteuner ben ik bij het gezin betrokken, in hun eigen gezinssituatie. Ik probeer aan te sluiten bij datgene waar jullie als gezin of individu tegen aan lopen en waar jullie hulp bij willen. Wat willen jullie als gezin graag bereiken, wanneer is jullie doel bereikt?
Ik probeer samen met alle gezinsleden te kijken naar oplossingen, die bij jullie passen. Dit kan in de vorm van psycho-educatie, opvoedingsondersteuning, maar ook door mee te kijken hoe de communicatie verloopt.
Soms kan dit betekenen dat er ook contact is met school, voor bijvoorbeeld een observatie of overleg.

 

Mijn achtergrond:

Ik heb de opleiding SPH gevolgd aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Daarna ben ik aan het werk gegaan bij een jeugdzorginstelling, waar ik lange tijd heb gewerkt. Hier heb ik verschillende functies gehad, waarin ik met kinderen, jongeren en ouders heb gewerkt. De laatste jaren heb ik me gericht op ambulante begeleiding van gezinnen en opvoedingsondersteuning geboden. Hiervoor heb ik aan de Hogeschool Saxion een training tot ambulant hulpverlener gevolgd. Ook heb ik me verdiept in sensorische informatieverwerking, waarin gekeken wordt hoe de prikkelverwerking verloopt bij kinderen. Welke prikkels kunnen kinderen belemmeren in hun dagelijkse ritme en hoe kunnen deze verminderd worden.

 

Methodiek o.a.:

  • Oplossingsgericht werken
  • Systeemgericht werken
  • Psycho-eduactie
  • Sensorische informatieverwerking