over DOPPA zorg en het team

Onze organisatie

Missie en visie

DOPPA zorg is een vlotte en flexibele organisatie. Onze enthousiaste en betrokken professionals vormen samen een innovatieve groep van medewerkers die met een open mind te werk gaan. Voor onze zorgprofessionals is er volop ruimte om zich te ontwikkelen en voor onze cliënten is er volop ruimte om hun wensen met ons delen.

Wij staan graag voor je klaar!

Iedereen met psychische, sociale of emotionele problemen kan worden geholpen, vanuit onze realistische kijk op de knelpunten en de dingen die goed gaan. We streven naar meer weerbaarheid, zelfredzaamheid en eigenwaarde door inzicht en bewustwording te geven.

Richtlijnen Corona bij DOPPA Zorg

Op deze pagina willen we jou op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen rondom het coronavirus Covid-19 en de invloed daarvan op de dagelijkse gang van zaken binnen onze organisatie.

Onze medewerkers werken zoveel mogelijk vanuit huis waar dat kan en wij zijn in de praktijk beschikbaar indien dat noodzakelijk is. Een en ander in overleg met jouw behandelaar. Naast de beperkte face-to-face afspraken werken de behandelaren voornamelijk middels telefoneren, beeldbellen en vormen van e-health.

DOPPA zorg hanteert de richtlijnen zoals beschreven in de GGz. De gehele tekst met betrekking tot de Corona richtlijnen in de GGz is te vinden op:

https://www.ggzstandaarden.nl/richtlijnen/ggz-en-corona-richtlijn/inleiding/leeswijzer

Binnen onze organisatie zijn verschillende maatregelen getroffen om het noodzakelijke werken in de praktijk zo veilig mogelijk te maken:

  • Mondkapjes zijn zowel voor medewerkers als voor cliënten beschikbaar.
  • Desinfecterende spray is in elke ruimte beschikbaar, waarmee de behandelaar na ieder gesprek de raakoppervlaktes reinigt.
  • Wij maken gebruik van plexiglas schermen die op tafel kunnen worden gezet.
  • De toiletten in onze vestigingen zijn voor cliënten buiten gebruik. Alleen in dringende gevallen kan je in overleg met de behandelaar gebruik maken van het toilet. De behandelaar maakt deze nadien schoon.
  • De koffieautomaten zijn nu niet in gebruik. Tijdschriften zijn verwijderd uit de wachtruimtes.

Wij willen ons werk goed en veilig kunnen uitvoeren in een anderhalve-meter-maatschappij. Veilig voor jou als cliënt en veilig voor ons als hulpverlener. Dit betekent in de praktijk dat we ons aan regels moeten houden en wij willen hier met jou de volgende afspraken over maken:

  • We schudden geen handen.
  • We houden 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Bij aanvang van een consult kan de behandelaar vragen of je klachten hebt die samenhangen met Corona. Is dit het geval, dan gaat de afspraak niet door.
  • Reinig je handen met desinfecterende gel voorafgaand aan een behandel- of diagnostiekconsult. In de wachtruimte staan flesjes hand-gel.
  • We verzoeken je om stipt op tijd op de afspraak te komen (niet te vroeg en niet te laat). Hiermee willen we voorkomen dat meerdere cliënten tegelijk in de wachtruimte plaatsnemen.
  • Volwassen cliënten komen alleen naar de praktijk.
  • Bij consulten met kinderen wachten ouders buiten de praktijk.
  • Houd de algemene richtlijnen van het RIVM aan.

Blijf thuis als:

  • Je klachten hebt zoals; neusverkoudheid, keelpijn, hoesten en eventueel koorts. Laat je testen.
  • Je positief getest bent op Corona.
  • Je een huisgenoot hebt die naast milde Corona klachten ook koorts of last van benauwdheid heeft.
  • Je een huisgenoot hebt die Corona heeft.
  • Je in nauw contact bent geweest met iemand die Corona heeft (minimaal 15 minuten, binnen 1.5 m.)

Wil je meer weten
of wil je een afspraak?

Bel mij terug

×