over DOPPA zorg en het team

Onze organisatie

Missie en visie

DOPPA zorg is een kleinschalige instelling voor ambulante GGZ. Dat betekent dat onze dienstverlening op consultbasis wordt verleend. Zowel de face-to-face gesprekken als de consulten middels beeldbellen worden op afspraak ingepland. Wij bieden geen dagbehandeling, klinische opname of 24-uurs crisiszorg. Buiten kantoortijden dienen cliënten in nood zelf contact op te kunnen nemen met 112 of de huisartsenpost.

Verwijzingen naar één van de 28 crisisdiensten in Nederland verlopen via de huisarts of diens vervanger. Kijk voor meer uitleg op https://www.regelhulp.nl/onderwerpen/psychische-klachten/psychische-crisis

Een verwijzing van de huisarts betekent niet automatisch een toelating bij DOPPA zorg. Wij bekijken per aanmelding zorgvuldig of de betreffende cliënt en diens hulpvraag passen bij onze expertise. Middels screeningsgesprekken bepalen wij welke cliënten bij ons in behandeling kunnen worden genomen.

Wij staan graag voor je klaar!

Iedereen met psychische, sociale of emotionele problemen kan worden geholpen, vanuit onze realistische kijk op de knelpunten en de dingen die goed gaan. We streven naar meer weerbaarheid, zelfredzaamheid en eigenwaarde door inzicht en bewustwording te geven.

Richtlijnen Covid-19 bij DOPPA zorg

Op deze pagina willen we onze cliënten op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen rondom het coronavirus Covid-19 en de invloed daarvan op de dagelijkse gang van zaken binnen onze organisatie.

Onze medewerkers werken zoveel mogelijk vanuit huis waar dat kan en wij zijn in de praktijk beschikbaar indien dat noodzakelijk is. Een en ander in overleg met de behandelaar. Naast de beperkte face-to-face afspraken werken de behandelaars voornamelijk middels telefoneren, beeldbellen en vormen van e-health.

DOPPA zorg hanteert de richtlijnen zoals beschreven in de GGZ. De gehele tekst met betrekking tot de Corona richtlijnen in de GGZ is te vinden op:

https://www.ggzstandaarden.nl/richtlijnen/ggz-en-corona-richtlijn/inleiding/leeswijzer

Binnen onze organisatie zijn verschillende maatregelen getroffen om het noodzakelijke werken in de praktijk zo veilig mogelijk te maken:

  • Mondkapjes zijn zowel voor medewerkers als voor cliënten beschikbaar.
  • Desinfecterende spray is in elke ruimte beschikbaar, waarmee de behandelaar na ieder gesprek de raakoppervlaktes reinigt.
  • Wij maken gebruik van plexiglas schermen die op tafel kunnen worden gezet.
  • De toiletten in onze vestigingen zijn voor cliënten buiten gebruik. Alleen in dringende gevallen kan een cliënt in overleg met de behandelaar gebruik maken van het toilet. De behandelaar maakt deze nadien schoon.
  • De koffieautomaten zijn nu niet in gebruik. Tijdschriften zijn verwijderd uit de wachtruimtes.

Wij willen ons werk goed en veilig kunnen uitvoeren in een anderhalve-meter-maatschappij. Veilig voor zowel de cliënt als de behandelaar. Dit betekent in de praktijk dat we ons aan regels moeten houden en wij willen hier de volgende afspraken over maken:

  • We schudden geen handen.
  • We houden 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Bij aanvang van een consult kan de behandelaar vragen of er klachten zijn die samenhangen met Corona. Is dit het geval, dan gaat de afspraak niet door.
  • Voorafgaand aan een behandel- of diagnostiekconsult worden de handen gereinigd met desinfecterende gel. In de wachtruimte staan flesjes hand-gel.
  • We verzoeken cliënten om stipt op tijd op de afspraak te komen (niet te vroeg en niet te laat). Hiermee willen we voorkomen dat meerdere cliënten tegelijk in de wachtruimte plaatsnemen.
  • Volwassen cliënten komen alleen naar de praktijk.
  • Bij consulten met kinderen wachten ouders buiten de praktijk.
  • We houden de algemene richtlijnen van het RIVM aan.

Blijf thuis:

  • Als er klachten zijn zoals; neusverkoudheid, keelpijn, hoesten en eventueel koorts. Laat je testen.
  • Als er positief getest is op Corona.
  • Als er een huisgenoot is die naast milde Corona klachten ook koorts of last van benauwdheid heeft.
  • Als er een huisgenoot is die Corona heeft.
  • Als er nauw contact is geweest met iemand die Corona heeft (minimaal 15 minuten, binnen 1.5 m.)

DOPPA zorg is een vlotte en flexibele organisatie. Onze enthousiaste en betrokken professionals gaan met een open mind te werk. Voor onze behandelaars is er volop ruimte om zich te ontwikkelen. Voor onze cliënten is er volop ruimte om hun wensen met ons delen.

Neem contact op
voor advies of een afspraak

Bel mij terug

×